U Srbiji se mesečno proda između 250 i 300 automobila srednje D klase što je za evropska merila prilično skroman broj. Na drugoj strani, konkurencija je nikada snažnija sa igračima poput „honde akord“, „folksvagen pasata“, „reno lagune“, „tojote avensis“, „škode oktavije“ i vremešnog „ford mondea“ koji će uskoro dobiti savremenog naslednika. Deo kolača traži i „Mazda“, koja je nedavno temeljito osvežila svoj popularni model „mazda 6“. Zatezanje bora je odrađeno diskretno kako bi se zadržala dobro poznata fizionomija „šestice“. Ipak, nova rešenja svetala i branika pomogla su da „mazda 6“ izgleda kao sportista u odelu. Sve je na svom tip-top mestu tako da se dopada i pripadnicama lepšeg pola. Osveženje je naravno zahvatilo i kabinu koja je i dalje bogata prostorom, što se od „mazde 6“ i očekuje. Promene bi svakako mogao da primeti samo vozač koji u svojoj garaži ima „šesticu“, jer se manje-više radi o detaljima. Redizajnirana je instrument tabla kao i centralna konzola, a pod rukom može da se oseti i da je korišćena kvalitetnija plastika.
U Srbiji se mesečno proda između 250 i 300 automobila srednje D klase što je za evropska merila prilično skroman broj.
Na drugoj strani, konkurencija je nikada snažnija sa igračima poput „honde akord“, „folksvagen pasata“, „reno lagune“, „tojote avensis“, „škode oktavije“ i vremešnog „ford mondea“ koji će uskoro dobiti savremenog naslednika.
Deo kolača traži i „Mazda“, koja je nedavno temeljito osvežila svoj popularni model „mazda 6“. Zatezanje bora je odrađeno diskretno kako bi se zadržala dobro poznata fizionomija „šestice“. Ipak, nova rešenja svetala i branika pomogla su da „mazda 6“ izgleda kao sportista u odelu. Sve je na svom tip-top mestu tako da se dopada i pripadnicama lepšeg pola.
Sedi se nisko
Osveženje je naravno zahvatilo i kabinu koja je i dalje bogata prostorom, što se od „mazde 6“ i očekuje. Promene bi svakako mogao da primeti samo vozač koji u svojoj garaži ima „šesticu“, jer se manje-više radi o detaljima.
Redizajnirana je instrument tabla kao i centralna konzola, a pod rukom može da se oseti i da je korišćena kvalitetnija plastika. U „mazdi 6“ se i dalje sedi prilično nisko, gotovo kao u sportskom automobilu. Upravljač lepo leži u ruci i lako se podešava po dubini i visini. „Mazdini“ stručnjaci su se potrudili da pojednostave komande na volanu, ali je i dalje potrebno dosta vremena za privikavanje. Jedina ozbiljnija zamerka ide na račun ručice menjača, koja svojim izgledom odudara od svega viđenog u kabini. Na osnovu bezličnog komada plastike ne možete da zaključite da se nalazite u 24.000 evra vrednom automobilu.
Dizelaši od 129 do 180 KS
Ono što ipak može da se oseti kada je redizajnirana „mazda 6“ u pitanju jesu vozne karakteristike. Testirani model bio je opremljen najslabijim 2,2-litarskim dizelašem sa više nego dovoljnih 129 konja. U ponudi su i verzije istog agregata sa 163, odnosno 180 KS. Svi motori su detaljno prerađeni kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisija štetnih gasova.
Snaga „Mazdinih“ dizelaša dobro je poznata tako da nas nije iznenadio silovit start, jer je maksimalni obrtni momenat (310 Nm) dostupan već posle nekoliko sekundi, odnosno od 1.800 o/min. Odziv papučice gasa je gotovo trenutan, što može da se kaže i za efikasne kočnice, koje će vas, sve dok ne popustite pritisak, „lepiti“ za šoferšajbnu. Izmene koje ne vidimo golim okom pomogle su da „mazda 6“ za vožnju postane jedan od najzabavnijih modela u klasi. Upravljač je direktan i dovoljno je da ga malo pomerite ulevo ili udesno za dinamičan i brz odziv točkova. Ljubitelji udobne vožnje primetiće s koliko lakoće i bez zvuka „mazda 6“ upija neravnine i rupe na putu. Kupcima može da zasmeta samo zapremina motora od 2,2 litra koja se, za razliku od dvolitarskih agregata, dodatno oporezuje (oko 350 evra).
„Mazda 6“ je dobila i potpuno novi benzinac 2.0 DISI sa 155 konja, koji jedini može da se naruči sa petostepenim automatskim menjačem. Novitet su i prednja svetla koja prate krivinu, pomoć pri kretanju uzbrdo i automatsko paljenje četiri žmigavca u slučaju naglog i iznenadnog kočenja. Bezbednost je podignuta na najviši nivo i „mazda 6“ je idealan izbor za porodice koje traže siguran, pouzdan i prostran automobil. „Šestica“ s dizel motorom (129 KS) startuje od 22.190 evra, dok je cena testiranog modela s paketom opreme TE - 24.090 evra.